czwartek, 30 stycznia 2014

M22 Locust - something new...

Cześć,
Gaz-69 skończony - w oczekiwaniu na lepszą pogodę do zdjęć rozpoczynam nowy projekt - M22 Locust w wersji brytyjskiej z zestawu Bronco. Model jest śliczny, nie ma się co rozpisywać na ten temat - ja dodam do niego tylko metalową lufę Jordi Rubio, jeśli tylko będzie ona pasować.

Natrafiłem kilka dni temu na ciekawą fotkę Locusta:
M22 Locust(we włazie kierowcy George Moodie), Niemcy 1945r. (źródło:http://www.paradata.org.uk/media/859?mediaSection=Photos&mediaItem=41944 )
Wygląda on dokładnie tak jak ja sam widziałbym swój model - styrany życiem, zużyty pojazd prosto z frontu. :) Obawiałem się, że przy tak małej liczbie Locustów w pierwszej linii będzie to trudne do realizacji - ale efekty researchu przeszły moje najśmielsze oczekiwania.

Oczywiście, ze względu na to, że idealny model nie istnieje - zestaw Bronco należy nieco przerobić, aby upodobnić go do wersji brytyjskiej. Tu jednak wielkie brawa dla twórców - którzy dodają do modelu karteczkę z instrukcją(a nawet części!) dotyczącą przeróbek, których wymaga ich własny model.

Pokrótce opiszę wymagane przeróbki.
Po kolei:
1. Urwany błotnik - kierowca Locusta musiał poszaleć i zgubił spory kawał blachy.
2. W modelu jest to część A23/24 - nie mam pojęcia co to jest, w każdym razie należy ściąć tą część "na płasko" i pozbawić detali.
3. Brak 2-giej podstawy pod lampę.
4. Haki holownicze w wersji brytyjskiej - bez szerokich podstaw, z dwiema śrubami po bokach. To samo dotyczy haków na tyle kadłuba.
5. Drugi błotnik na miejscu, ale nieco zmasakrowany.
6. Lampa z zaślepką - niestety tej w modelu brak. Dorobię własnym sumptem.

I jedno zdanie o oznaczeniach - z kalek Bronco nie wykorzystamy numeru seryjnego, kalki z liczbą 41 na niebiesko-zielonym tle(oznaczenie przy prawej gąsienicy) - ten pojazd ma numer 56. Reszta raczej się zgadza. Ponadto trzeba będzie dodać czarną siódemkę na żółtym(?) tle i litery "A/T" na środku kadłuba.

A teraz kilka zdjęć modelu.


Jak widać na kadłubie wszystkie modyfikacje są gotowe. Brakuje tylko tej nieszczęsnej zaślepki na lampę.

Drugi błotnik - nie widać na zdjęciu jak on wygląda, więc to tylko moje fantazjowanie na ten temat.
I na koniec dwie fotki "grupowe":

Hi guys,

I have already finished Gaz(gallery will be soon), so I decided to start a new project. It's M22 Locust from Bronco. I'm impressed with quality of Bronco' product. In spite of quality it needs some small modifications if you want to build correct model of British Locust. I refer you to this webpage: http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/bronco/cb35161.html - Terry Ashley described it in English better than I could. ;)

At this moment, the hull is almost ready. I made 95% of needed modifications. Now it's time for turret!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz