czwartek, 29 grudnia 2011

Valentine mk. III malowanie cz. II. Painting step 2.

Model dostał pierwszy filtr z olejnej sieny palonej. Zrobiłem też odpryski. Do tego celu wykorzystałem farby Pactra. A123, A103, A1 i białą. Najpierw przy pomocy piaskowej A123 i białej wykonałem odpryski na zielonej farbie, symulujące lekkie "zmęczenie" zielonych plam. Potem dodałem odpryski z mieszanki A1 i A103, a na koniec samą A103. Do ich zrobienia użyłem zarówno pędzla jak i gąbki.
Poprawiłem też kamuflaż na prawym fartuchu.
Scratches&Chips: I used Pactra colours: Rot Braun(A103)+Black(A1) and Pale Stone(A123)+White. I made light sand chips especially on green camouflage. Then I used mix of A1 and A103. At the end I made chips only with A103 paint. To paint chips I used thin brush and sponge.

Filter:
Made from oil paint Burnt Sienna.
Also I corrected camouflage on the right side of the model.

wtorek, 27 grudnia 2011

Valentine mk. III - malowanie cz.1. Painting - step 1.

Wczoraj pomalowałem Walentynę.
Preshading
Przez niego model prawie trafił do kosza, bo stara biała pactra zrobiła mi psikusa w postaci kropkowania, paprochów i innych, na szczęście uratowałem model. Ponieważ nie dało się nią precyzyjnie nic pomalować i praktycznie cały model był bardziej lub mniej biały, po kantach i zagłębieniach przejechałem go czarną Tamyią. I po raz kolejny chwalę te farbki, bo choć moje są kilka miesięcy od pierwszego otwarcia i w konsystencji przypominają gęsty sos, to po dodaniu Leveling Thinnera nie było żadnych problemów.
Kolor bazowy
Malowałem farbkami Tamyia. Piaskowy to XF-78+biała. Im wyżej tym więcej białej szło do koloru bazowego, końcówkę, czyli najbardziej wystające części/strop wieży etc. pomalowałem praktycznie samą białą - wlana do nie czyszczonego pojemniczka aerografu dała bardzo delikatny kremowy odcień.
Maskowanie i drugi kolor. 
Maskowałem blue tackiem. Ponieważ okazało się, że dwa jego opakowania to za mało, to musiałem sobie pomóc taśmą malarską, którą wklejałem pomiedzy placki blue tacka.
Zieleń to XF-67 Nato green + XF-78/Biel. Im wyżej tym więcej białego, tak jak przy piaskowym.
Co do samego maskowania, to niektóre plamki wyszły mi za mało "owalnie", mimo, że w rzeczywistości plamy malowano pędzlami, więc pewnie też idealne nie były. następnym razem albo mocniej pozaginam blue tacka, albo najpierw pokryję model farbą która ma być "w plamach" i to ją będę maskował i dopiero malował kolor bazowy.
Oto efekt końcowy:

Yesterday I painted the Valentine.
Preshading: White Pactra and Tamyia XF-1 Flat Black.
Base Colour: Tamya XF-78 Wooden Deck Tan + XF-2 Flat White. I made light Colour Modulation.
Masking and 2nd colour. I used Blue tack mass, and masking tape. Then I painted green camuflage with Tamyia XF-67 NATO Green brightened by XF-2 and XF-78.

czwartek, 15 grudnia 2011

Leopard prawie gotowy. :)

Leopard jako taki praktycznie gotowy. Ogólnie to dwa długie wieczory zajęły mi gąsienice, które składają się z 3 elementów/ogniwko. Uciążliwa i upierdliwa praca, ogólnie nie polecam. Następnym razem tego błędu już nie popełnię i kupię albo zamienniki Bronco, albo cokolwiek innego. :D

Kadłub, koła i gąski są złożone do kupy na sucho, stad ew. nierówności itp. Do kupy zostanie to złożone po malowaniu.

Reszta prac przy leosiu (jakaś płyta na której postawię flaka, może jakieś ekrany pancerne, co tam mi przyjdzie do głowy ogólnie) po sklejeniu flaka.

The Leopard is almost done. I had a lot of work with tracks. Each track link has 3 parts... but finally it's ready. Next time I'll buy tracks from Bronco or Friul Model. Now I'm going to built the Flakvierling. After that I'll finish the VK1602. 

poniedziałek, 12 grudnia 2011

VK1602 Leopard + Flakvierling 38 = nieprawdziwek

Cześć,
Po sklejeniu Walentyny zacząłem sklejać tego cudaka. Jest to nowy produkt Hobby Bossa, który zamierzam nieco zmienić i jeszcze bardziej odrealnić. ;) W założeniu, na podwoziu Leosia znajdzie się Flakvierling 38 z zestawu AFV - również świeży i również piękny model.
Całości prawdopodobnie dopełni przyczepa Sd. Anhager 51 z Italeri, choć jej obecność nie jest jeszcze przesądzona. 
Póki co skleiłem wannę kadłuba i koła. Wszystko pasuje świetnie. 
Hi, 
I decided to start new project. It's VK1602 from Hobby Boss and Flakvierling 38 from AFV Club. I'm gonna to fit flak on Leopard's chasis. Also I'll probably add to this Sd. Anhager 51 from Italeri. The fitting is very good so far.  

sobota, 10 grudnia 2011

Valentine Mk. III

Cześć,
Sporo czasu minęło od ostatniej aktualizacji.Model praktycznie gotowy do malowania. Tak prezentuje się złożony do kupy:
A tak rozłożony do malowania:
Takie malowanie przewiduję:
Niedługo zaczynamy malować. :)


Hi
Valentine is ready to paint. I've already chosen variant of painting. Now I'm waiting for paints. I'll show new photos in next few days.