poniedziałek, 16 czerwca 2014

Bandwidth limit exceeded

Cześć,
Ostatnio sporo nowych zdjęć wrzuciłem na photobucket i (nie)stety, ale zjedliście mi cały transfer na koncie oglądając moje modele :) Za to bardzo dziękuję i zarazem przepraszam za kłopot. Zaraz podmienię zdjęcia z najnowszych postów, natomiast reszta pojawi się wkrótce - 24 czerwca.

Hi,
My bandwidth on photobucket has been exceeded. Its because I uploaded many new photos recently and many of you was watching it! So I want to thank you for your attention and apologize for the trouble with photos. I'll re-upload the newest photos, and the rest should be soon visible - on 24th June.

czwartek, 12 czerwca 2014

BMD-1 - Filters


Cześć
Po washa przyszedł czas na zrobienie filtrów i lekkich rainmarksów. Do tego celu wykorzystałem dwa widoczne na zdjęciu specyfiki mieszane z benzyną do zapalniczek. Zmieniłem też numery na kalkomanie.
After wash it's time for filters and rainmarks. I used for this purpose two AK products which you can see on the photo.  I mixed them with lighter fluid(the same one I used for wash) 



Poza tym model ma pomalowane detale i w zasadzie jest gotowy na dalsze brudzenie. :) 
The next step will be: weathering. :)





sobota, 7 czerwca 2014

BMD-1. Wash

Cześć,
Dzisiaj w miarę dokładny raport z pola walki. Model otrzymał oznaczenia(częściowo malowane z ręki - wiem, że są paskudne. Lepiej nie umiem:) ), błyszczący lakier, teraz czas na wash.
The model is after gloss coat and application of markings




Jak widzicie na załączonym obrazku w moim wypadku nie jest to wybitnie wyrafinowana technika. Małych pędzli używam do nakładania mieszanki, te większe służą mi do ścierania nadmiaru, na równi z patyczkami do uszu i chusteczkami. Pokazuję to... bo to dobry pretekst by nieco dokładniej wymyć paletę i pędzle. :D

Today I'd like to show you how I make a wash. It's really simple - I use small brushes to apply wash, and bigger ones to wipe off excess of wash, so do the cotton buds, and wipes.



Tak model wygląda w trakcie nakładania washa:
wash in progress...

A tak po starciu nadmiaru: 

Wkrótce będę walczył dalej! :) 



Gallery - Syrian T-62 Trumpeter 1/35

Cześć! 

Cóż tu dużo pisać... model skończony. Osobiście jestem bardzo z niego zadowolony. Oglądajcie! 
Today I'd like to show you gallery of my newest model - Syrian T-62 from Trumpeter in 1/35 scale. I added to it RB Model DshK barrel and load for T-62. Also I made some modifications by my own. 




piątek, 6 czerwca 2014

New/old project: BMD-1 - re-painting

Cześć,
Bardzo dawno temu moim celem było wykonanie modelu BMD-1 z konfliktu w Osetii z 2008r. Konkretnie tego:

Hi, 
Long time ago I was trying to built a model of this BMD-1 from war in Ossetia 2008. 

Do tego celu postanowiłem wykorzystać zestaw Zvezdy, który posiadał świetny detal kadłuba oraz zestaw Skifa, z którego wziąłem koła jezdne i ogniwkowe gąsienice. Do tego sam dorobiłem kilka rzeczy.
I decided to use for that purpose well-detailed hull and turret from Zvezda kit, and road wheels with tracks from Skif. Some details I made by myself.                                 
Niestety w tamtym czasie - a więc jakieś 3-4 lata temu nie byłem w stanie pomalować go w satysfakcjonujący sposób. Model wielokrotnie był przemalowywany.... jednak bez zadowalających rezultatów. Ostatnie 3 lata spędził zamknięty w szafce z prawie całkowicie zmytą farbą.

At that time I couldn't paint it well. I was still 
dissatisfied, and I tried to repaint the BMD many times. Unsuccessfully. The model has been locked in box for three years.


Jednak przedwczoraj tknięty niejasną potrzebą wygrzebałem go z szafy, wyciągnąłem z pudełka... I postanowiłem dać mu ostatnią szansę. Jeśli tym razem się nie uda, to chyba wyrzucę go w diabły jako model nad którym ciąży fatum. :)
Tym razem jednak wybrałem inny egzemplarz za wzór: 
But two day ago, I had strange sense... I decided to give the BMD the last chance. If I fail again I will throw it away. :) I chose photos of another BMD to base on them. 



Wczoraj zmyłem resztki farby i uzupełniłem wszelkie brakujące po tak długim "leżakowaniu" elementy.

Yesterday I cleaned the model from remains of paint. I also added all missing parts. 



A tak to wygląda po bazowych kolorach: 


This is how it looks after the base paint:
Nie mam bladego pojęcia, co będzie dalej... Tak czy siak, życzcie mi powodzenia!
I have no idea what will be next... Anyway, wish me luck!




poniedziałek, 2 czerwca 2014

Syrian T-62 - almost done!


Cześć,
Podstawka wzbogaciła się o nieco gruzu, model także jest w zasadzie gotowy. Powalczę jeszcze tylko z detalami i figurkami. Wkrótce galeria!





Tymczasem model zabrałem ze sobą do Krakowa i... został doceniony. :)