T-64BV - few more photos of real vehicle

Cześć,

Today I'd like to show you some new photos of this T-64.
I didn't think that there is more photos of this vehicle! But in
spite of this I still don't know what happened with this tank and crew.
Ten post miał się pojawić już w poprzedni weekend, jednak za każdym razem gdy siadałem by go napisać musiałem jeszcze dla pewności wejść w tłumacza google, wyszukiwarkę grafiki i przejrzeć jeszcze raz wszystkie możliwe kombinacje do wyszukania... a nuż coś jeszcze znajdę...
I faktycznie - udało się. Mnóstwo nowych zdjęć oryginału wykopałem z czeluści internetu. Wciąż jednak nie wiem jaki jest dalszy los załogi i pojazdu.



A muszę przyznać, że im dłużej szukam, tym bardziej jestem ciekawy.

Wszystkie znalezione zdjęcia są datowane na początek lipca, z wyjątkiem kilku kadrów z filmów - dwa z nich datowane są na 4 sierpnia w rejonie Saur-Mogiły. To ostatnie materiały, na których widoczny jest "mój czołg".

This two frames was taken near Saur-Mogila on 4th August. Here you can
see this tank for the last time. What happened next?
Ciekawsze jednak są kolejne kadry: z 18 czerwca z Iziumu - miejscowości na północ od Słowiańska.
Wygląda na to, że kolumna T-64 na lawetach jest dopiero dostarczana w rejon walk. Czołg, który mnie interesuje ma jednak założone już dodatkowe panele z kostkami ERA na tyle wieży i na jej boku! Nie ma natomiast śladu po trafieniu RPG na przodzie wieży - tu jeszcze nie ma dwóch sztukowanych paneli, tylko oryginalny, kompletny stelaż z kostkami.
Here is something more interesting - frames from video taken in Izium on 18th June.
This is probably before the tank joined the combat, but it already has extra ERA bricks! 

Reszta to natomiast zdjęcia ze Słowiańska i Kramatorska, najprawdopodobniej wszystkie z 5-6 lipca.


Na niektórych z tych zdjęć jest kilka szczegółów, które podejrzanie się nie zgadzają. Np. to zdjęcie, ewidentnie wcześniejsze, ze Słowiańska czołg ma jeszcze oba błotniki... ale widać też, że po prawej - tej niezniszczonej stronie - brakuje przedniego panelu z pancerzem reaktywnym. Naklejka(?), która na innych zdjęciach widnieje na błotniku tu jest na wieży. Mógłbym tak jeszcze parę rzeczy wymienić, ale... ;) Mniejsza o to. I tak nie znam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.




























Rest of this photos is from Slaviansk and Kramatorsk, so there is "nothing new" about tank's combat route.







Co dalej? Cóż, mam kilka hipotez.
- czołg żyje, ma się dobrze, może przeszedł jakiś drobny remont i jego wygląd się zmienił i/lub po prostu nie poszło w świat żadne zdjęcie, na którym jest widoczny.
- czołg został zniszczony i nie ma żadnych zdjęć wraku/jest nie do rozpoznania. Przejrzałem kilkukrotnie całą stronę LostArmour, ale nic, co mogłoby być wrakiem tego T-64 nie rzuciło mi się w oczy.
- po prostu coś przeoczyłem. ;)

Biorąc jednak pod uwagę, że ostatnie nagranie pochodzi z rejonu Saur-Mogiły, gdzie toczyły się naprawdę ciężkie walki i Ukraińcy wpadli kilkukrotnie w przeróżne kotły, to prawdopodobnie marny jego los.


Komentarze