T-64BV - some fresh news

Cześć!

Mała garść informacji z przypadkowego "ryserczyku" po internetach.

Natknąłem się dzisiaj, że na lostarmour usiłują skatalogować wszystkie używane w ukraińskiej armii T-64.
http://lostarmour.info/vsu/t-64bv/

On website above we can find almost all T-64s used by Ukrainian Army. One of the tanks with number 172 is identified as a tank from 17th  Tank Brigade.

Jeden z pojazdów o numerze własnym 172 jest opisany jako należący do 17 Brygady Pancernej.


Jest to ujęcie z filmu, na którym widać też mój pojazd - z 19 czerwca, wklejałem je tu kiedyś:

It's screen from the same video that I posted some time ago. Here is "my" tank.

Dalej - wg lost armour 17 Brygada ma numerację m.in. w pierwszej setce właśnie - 111, 112, 115, etc...


Tymczasem na jednym ze zdjęć "mojego" czołg widać, że załoga ma hełmofony z numerem 120:
Regarding to lostarmour tanks from 17th Brigade have numbers 100-... and so on. Meanwhile the crew from "my" tank have headphones with number 120 on it! 

... który teoretycznie w zestawieniu potem się pojawia:
This is photo from 5th September. Tank from 17th Brigade with number 120. Maybe it's second incarnation of my tank? ;) 

Ale to zdjęcie bodajże z września spod Mariupola. To może być faktycznie interesujący mnie czołg po remoncie, ale mniejsza o to.

Inne czołgi z 17 Brygady także mają tak nietypowo dosztukowane panele z ERĄ, konretnie numery 147 i 187
What's more - two other tanks from 17th Brigade also have some additional ERA bricks!

Kwestia zbieżnej numeracji, wspólnego transportu na front, oraz tego samego patentu na zabezpieczenie tyłu wieży(dodajmy - nie zauważyłem go na żadnych innych pojazdach z innych jednostek) nasuwa mi przypuszczenie, że mój czołg należał/y do 17 Brygady Pancernej. Ale chyba dopytam jeszcze o to na lostarmour. Może tam, ktoś coś...



All these facts convince me that my tank is also from 17th Tank Brigade.

I jeszcze jedno "odkrycie" z dzisiaj.
Jak już się rzekło czołg umieszczę na podstawce podpisanej jako "Kramatorsk". Dzisiaj postanowiłem sprawdzić gdzie konkretnie akcja uwieczniana przeze mnie miała miejsce.

Patrząc na powyższe zdjęcie i filmy uznałem, że to musi być jakaś większa ulica w centrum miasta, z widokiem na jakiś wążny, duży, biały budynek - urząd miasta, albo coś.
Z pomocą przyszły oczywiście mapy google:
Kołem oznaczone miejsce gdzie rozgrywa się "akcja", a strzałką biały budynek widoczny na horyzoncie.
Ulica zwie się Prospekt Miru - czyli na nasze można tłumaczyć jako Aleja Pokoju.
Myślę że podstawka z nazwą ulicy i to taką nazwą będzie miała ciekawą wymowę...

I decided to place my model on base signed as "Kramatorsk", something similar to place from photo above. But I'd like to know exactly where it is... And I found it! The photo was taken on Prospekt Mira street in centre of Kramatorsk. I marked this place on map. The arrow shows white building which is visible on horizon.
Prospekt Mira can be translated as Peace Avenue...


Pozdrowienia!

PS Wybaczcie, że tak zanudzam, zamiast wrzucić jakieś porządniejsze zdjęcia z prac, ale jak mam wybór między magisterką a tym... to wolę sobie pofilozofować.

Komentarze